Av Emmi skålberg - 17 juli 2015 10:06

Tjenare bloggen! Nu har vi äntligen landat på det lite billigare hotellet i Lund. Saknade verkligen att inte ha gym, bad, bastu och massagestolar i samma byggnad som vi alltid har haft på de hotellen vi har bott på innan. Men det var ganska okej ändå för de städade alltid vårt rum varje dag och la tillbaka alla våra saker där de låg innan. När vi hade Checkat in oss på rummet så åkte vi ner och kände lite på stan i Lund och käkade middag på Viggos mat och resturang. Jag tyckte det var jätte gott. Sen åkte vi vidare till en rockabilly affär som hette Hepcate store där jag köpte en cool keps. I går Torsdag 16/7 åkte vi till Helsingborg och åkte med färjan tur och retur från Helsinborg till Helsingör i Danmark. Sen åkte vi och tog en eftermiddagsfika på hotellet innan vi åkte in till stan i Lund och åkte till Delfinbadet och plaskade lite vilket var väldigt skönt eftersom det var så otroligt varmt i går och sen åkte vi och käkade på The Bishop Arms inne vid torget i stan och sen åkte vi vidare in till köpcentrumet Nova i Lund och käkade glass på Ben och Jerry café. I dag 17/7 gör vi dena resans sista stopp i Falkenberg och Wheels and Wings innan vi åker hem till Göteborg igen. Ska bli skönt att få komma hem igen eftersom jag inte har kunnat sova så bra under resan. Tja skriver mer i morgon.

Av Emmi skålberg - 15 juli 2015 11:47

Nu lämnar jag min fina hemstad Göteborg och åker upp till Lund med min familj på en tre dagars lång semester. Har lämnat över mina kära små marsvin till min granne. Så hon kan se efter dem. Första stoppet på dena resan blir Ängelholm där vi ska hälsa på Sanna,Mats och Viggo på råbarks camping där de tillbringar en dag till innan de vänder åter hem till Jönköping. Sen efter det ska vi åka och Checka in oss på vårt hotell i Lund och gå ut och äta middag tror jag. Sen i morgon ska vi besöka rockabilly affären och ett konstmuseum. Sen åker vi direkt till Falkenberg och wheels and wings. Det är nog årets största höjdpunkt som jag har sett fram emot att få besöka oavsett väder. Då ska vi såklart hälsa på pappas gamla racing kompisar Grus och Peter. Hoppas inte Peter är på fullan som förra gången. Han har uppenbart problem med drickan. Hoppas han kan söka hjälp för det någon gång. Jaja men jag skriver mer så fort jag har landat på hotellet.

Av Emmi skålberg - 14 juli 2015 17:54

I dag är jag på ett glat humör för i morgon bitti åker vi till Lund. Ska bli kul att få se hur Lund är eftersom jag aldrig har vart där innan. Jag har just läst klart en av Katarina von bredows böcker som heter Syskonkärlek och jag måste säga att den var jätte bra. Den bästa sommarläsningen jag har läst på länge tror jag. Har skrivit en lång lista på böcker som jag ska försöka låna på biblioteket nästa gång. Är så kul att få läsa. Jag älskar att läsa. Det är så rogivande att bara få sitta där och läsa i hängmattan när det är soligt och varmt uttomhus. Äta en isglass till då är det perfekt. Ska snart äta en god middag och sen blir det en snabb frukost i morgon bitti innan vid åker till Lund vid 9 tiden. Aja jag skriver mer på fredag när jag har kommit hem från Falkenberg som är vårt sista stopp på den här resan.

Av Emmi skålberg - 12 juli 2015 14:47

Tja min fina bloggen! Jag sitter i bilen och är på väg för att hälsa på min mormor och morfar som bor i Lilla Edet eller Göta som det även kallas. Har precis stannat och fikat i Kungälv nedanför Kungälvs slott som står bevarat och upprustat. Ett av Sveriges mest kända turistmål. Jag har till och med själv vart uppe i slottet. Skit häftigt att få se. Så jag har en grej från slottet som jag köpte från turistaffären vid slottet. Som minne hemma på fönsterbrädan. Nästa vecka ska jag till optikern på synundersökning och sen ta en fika i stan med mammas kompis. Sen ska jag träffa Matilda på en sista fika dagen efter. Sen ska vi åka iväg och turista i några städer i Skåne bland annat Lund och Karlskrona. Sen kommer vi hem igen och då kanske jag ska träffa Heather på en gofika. Sen ska jag skjutsa upp brorsan till Oslo där han ska ta flyget till Norge. Sen vänder jag,Mamma och pappa hemåt igen, vi kanske övernattar en natt där på hotell och sen åker hem. Eftersom vi aldrig har vart i Oslo innan så vill vi gärna turista där också. Sen ska jag hämta mina fina nya glasögon och sen åker vi upp och hämtar brorsan i Oslo igen. Sen åker ner upp till farmor direkt från Oslo och stannar där en vecka. Nog om det nu. Jag skriver mer i morgon eller på tisdag.

Av Emmi skålberg - 11 juli 2015 19:18

Tjenare bloggen! I dag har jag bakat världens goaste chokladkakor. Jag har också pratat med min älskade prins och kommit fram till att gifta sig är kanske för tidigt att tänka på eller bestämma sig om man vill. Men att få barn ihop det vill vi bägge två men först om 2-3 år när jag har gått klart gymnasiet och kanske fått ett bra,stabilt jobb. Jag och han ska kanske flytta ihop också men vi bestämmer oss för det när jag har gått klart gymnasiet, för vad vet jag, jag kanske träffar en ny kärlek på gymnasiet som jag hellre vill vara ihop med men nu när jag och min prins är ihop känns det helt fantastiskt. Det känns som vi skulle passa riktigt bra ihop. Trots att mina vänner inte tycker det. Men jag bryr mig inte om vad de säger och tycker om det utan jag bryr mig bara om vad jag tycker om det. Så länge jag och min prins är lyckliga ihop så kan inget stoppa oss ifrån att vara ihop. Jag vill få barn redan inom 2-3 år och Emilio har sagt att han gärna blir pappan till mina barn. Jag kan inte rå för att älska honom! Men det känns verkligen som äkta kärlek till honom! Jaja nog om det nu. Jag hör av mig inom 1-2 dagar igen om vad som händer i mitt liv.

Av Emmi skålberg - 10 juli 2015 19:43

tja min fint hopplösa blogg. I dag har vart en fantastiskt fruktansvärd dag. Mamma har fått helvetessamtal hela dagen. Känns som hela världen är emot oss! Sen förstörde jag mammas middag för den trillade ner ifrån högsta hyllan i kylskåpet och ner på golvet. Vi fick slänga nästan allt! Jävla skit! Jag är ett sånt CP barn. Min brorsa förstörde den här dagen från början. Han har sårat mig djupt! Han skadar alla i min familj! Jag borde inte vara i en familj som den här! Jag borde vara själv i en lägenhet! Jag är en sån idiot! Skriver mer sen!

Av Emmi skålberg - 9 juli 2015 21:25

Tja bloggen! Fick reda på igår att min ledsagare ska sluta nästa vecka. Hinner bara träffa henne en gång till. Mamma vill att jag ska ha en ny kontaktperson men jag vet inte om jag orkar med en helt ny person en gång till. Men jag får fundera på det ett tag till tror jag. Jag kan ju aktivera mig själv när jag känner för det. Kanske gå på en bio, gå på Liseberg eller bara ta en fika med mamma själv tillsammans på tu man hand. I vilket fall så ska jag åka in till Domkyrkan i morgon och ta en tid hos optikern för en syndundersökning. Sen ska vi åka ner till kafét inne på Centralen och ta en fika och kolla på tågen vilket jag tycker är roligt. Jag vet inte varför det är så kul att få kolla på tåg men det är en slags hobby för mig. Jag har en annan känsla för tåg en någon annan har tror jag. Nog om det nu jag skriver mer i morgon eller nästa vecka.

Av Emmi skålberg - 8 juli 2015 20:49

Hej! Jag har vart väldigt ledsen tack vare en av mina närmaste vänner. Hon sårade mig! Jag kommer aldrig att förlåta henne! Men i alla fall, nästa vecka ska jag dra och campa ett par dagar och sen ska jag skjutsa brorsan till flygplatsen i Oslo och sen ska jag hämta honom på flygplatsen i Oslo igen och därifrån ska vi åka till farmor. Så jag uppdaterar mig igen nästa vecka.